Symbol Kurs

Workshop: Designing Meaningful Assignments in the Age of AI (Anna-Katharina Scholz)

Dienstag, 22.10.2024 (9:00 bis 12:15 Uhr via Zoom)

Allgemeine Informationen

Wichtige Informationen

Participants should bring a specific task or assignment from their teaching context to work on during the workshop. 

You will receive the following operation units and complete the course with the Bavarian University Teaching Certificate:

  • Area A with 2 operation units
  • Area C with 2 operation units
Kursprogramm

The rise of AI has posed several challenges for course instructors. A key question is how to design tasks and assessments that genuinely promote student learning and cannot easily be completed using tools like ChatGPT. 

This workshop aims to equip course instructors with the knowledge and skills necessary to design meaningful tasks and assignments that either incorporate or consider the presence of AI tools. Participants will leave the workshop with a concrete, AI-aware assignment concept tailored to their specific courses and instructional needs. 

Learning Outcomes 

By participating in this workshop, instructors will learn how to: 

  1. Understand the capabilities and limitations of current AI tools in academic settings.
  2. Design assignments that promote critical thinking, creativity, and deep understanding.
  3. Integrate AI tools in a way that enhances learning outcomes rather than diminishes academic integrity.
  4. Create assessments that accurately measure student learning in an AI-augmented environment.

 

Tutorielle Betreuung

Anna-Katharina Scholz

Verfügbarkeit

Zugriff
Unbegrenzt – wenn online geschaltet
Aufnahmeverfahren
Sie können diesem Kurs direkt beitreten.
Zeitraum für Beitritte
Unbegrenzt
Chancengleich bis
Für diese Anmeldung gibt es keine chancengleiche Phase. Es zählt von Beginn die Reihenfolge der Anmeldungen!
Freie Plätze
0

Für Kursadministratoren freigegebene Daten

Daten des Persönlichen Profils
Benutzername
Vorname
Nachname

Zusätzliche Informationen

Link zu dieser Seite
Link zum Beitritt
Beim Aufruf dieses Links muss sich ein Nutzer zunächst bei StudOn anmelden und wird dann zur Beitritts-Seite weitergeleitet.
StudOn-ID
5898333